САОПШТЕЊЕ Наставно-научног већа Машинског факултета у Нишу

Чланови наставно-научног већа Машинског факултета у Нишу деле забринутост студената за стање у друштву које је кулминирало трагедијом у Новом Саду и догађајима након тога. Ценећи њихову спремност да као академски грађани реагују на догађаје од јавног значаја подржавамо захтеве студената као дела интелектуалне елите, да се кроз дијалог и законите механизме инсистира на правди и одговорности.  

Машински факултет у Нишу стаје у одбрану студената и колега који су суочени са неприхватљивим медијским увредама, физичким нападима и претњама, као и недопустивом реториком на рачун целокупне академске заједнице.

Свим актерима упућујемо јавни апел да се уздрже од коришћења студентских окупљања за остваривање својих циљева, да поштују аутономију Универзитета и право студената на изражавање својих ставова.

Блокада образовних институција од стране студената, као израз незадовољства, али и  легитиман чин протеста, доноси ризик угрожавања образовног процеса, који је кључни алат за оснаживање младих ка преузимању водеће улоге у друштвеним променама које воде напред. Овакво чињење може имати последице које иду на штету целокупног друштва. Стога апелујемо да борба за правду и истину буде вођена разборитошћу и одговорношћу. Дијалог, размена идеја и заједничко деловање су пут ка трајним решењима. Машински факултет је спреман да буде платформа за отворену дискусију и подршка студентским иницијативама у складу са законима и академским вредностима.

До почетка блокаде студентима ће бити омогућено да несметано изађу са наставе да би присуствовали петнаестоминутном помену жртвама трагедије.

Од студената током блокаде наставе очекујемо да не ометају одвијање административних послова факултета, као и свих других послова наставника и сарадника факултета.

Факултет неће санкционисати студенте који протестујући чувају интегритет академске заједнице, посебно критичко мишљење и деловање студената као виталног дела нашег друштва.

Без обзира на облик протеста Факултет апелује на студенте, наставнике и сараднике, да своје незадовољство исказују на академски достојанствен начин, уз уважавање различитости мишљења. Будимо уједињени у тежњи за правдом, али и одговорни према себи и другима.